Sprintticup 2016

Sprintticup 2016 syksy

Loka-marraskuussa tarjoillaan jälkimmäinen puolisko Sprintticupin kymmenen sprinttisuunnistustapahtuman sarjasta. Tapahtumat järjestetään vaativina kaupunki- tai taajamasprintteinä. Ratoina tapahtumissa on täysvaikeat (A) noin 3,5 km ja (B) 3 km sekä keskivaikea (C) 2,5 km.

Lähdöt ovat torstai-iltoina klo 18–19. Rasteilla on liput ja leimasimet. Ajanotto toteutetaan emitillä. Tulokset ja väliajat julkaistaan järjestävän seuran nettisivuilla. Osanottomaksu on 7€ ja alle 19-vuotiailta 4€.

Sprintticup 2016 syksy kalenteri ja tulokset

To 20.10. Rasti-Jyry
Kanavakatu 2, Katajanokka, ratamestari Reijo Helin. Tulokset   Väliajat

To 27.10. Helsingin Suunnistajat
Taivallahden peruskoulun sisäpiha, Eteläinen Hesperiankatu 38, Hietaniemi, ratamestari Topi Syrjäläinen.  Tulokset, väliajat, tuloskortti, reittianalyysi

To 3.11. Espoon Suunta
Lillhemmetintie 1, Suurpelto.

To 10.11. Rasti-Vihti

To 17.11. Espoon Akilles

Sprintticup ohjeet

• Lähdöt torstai-iltaisin klo 18:00 – 19:00.
  • Karttamaksu 7 euroa. Alle 19-vuotiaille 4 euroa.
  • Radat täysvaikeat (A) n. 3,5 km (miehillä 15 min) ja (B) 3 km (naisilla 15 min) sekä (C) keskivaikea 2,5 km.
  • Varaa mukaan jonkinlainen valaisin vaikka kadut ovatkin pääosin valaistuja. Heijastinliivi on erittäin kannatettava lisävaruste.
  • Noudata kartan kiellettyjä alueita. Sprintissä kielletyille alueilla ei saa mennä eikä ylittää vaikka pääsisitkin ( Kielletyt kohteet ). Noudattamalla sääntöjä varmistat, että saamme käyttää maastoa jatkossakin. Maastossa on myös valvontaa.
  • Muista että olet liikenteessä tavallinen jalankulkija. Noudata tieliikennelakia. Noudata tarpeellista varovaisuutta. Noudata kaupunkilaisjärkeä.
  • Tarkemmat tiedot löytyvät järjestävän seuran verkkosivuilta viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa.
  • Lisätietoa ja tunnelmia Sprintticupin tapahtumista Facebookissa

Sprintticup pistelasku

Sprintticup 2016 syksyn viiden tapahtuman sarjassa lasketaan yhteispisteet A- ja B-ratojen parhaille seuraavasti:

• A-radan 20 parasta saavat pisteitä: 25, 22, 19, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1
  • B-radan 10 parasta naista saavat pisteitä: 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1
  • Kummankin radan yhteispisteissä huomioidaan kaikki syksyn viisi tapahtumaa

Sprintticup 2016 kevät

Nummelassa juostiin torstaina 31.3. kevään toinen Sprintticup. Uusi sprinttikartta sai laajalti kehuja, ja radatkin tuntuivat olleen mieleisiä.

Sarjojen nopeimmat olivat:

AB/3,7 km: Tuomas Tölli

CD/3,4 km: Lauri Puupponen

EF/2,7 km: Daniel Rautio

Kaikki tulokset ja väliajat.

Sprintticup 2016 kevät - kaikki tulokset

Sprintticup laajeni kaudelle 2016 kymmenen sprinttisuunnistustapahtuman sarjaksi ja mukaan tuli uutena järjestäjänä Rasti-Vihti.

17.3. Helsingin Suunnistajat
Oulunkylä, ratamestari: Topi Syrjäläinen. Tulokset  Väliajat  Reittianalyysi